Tuesday 18 November 2014

SCRAPE CAR SINGAPORE PENGALAMAN AKU- JOM TERJAH


ASSALAMUALAIKUM

BUAT MASA SEKARANG NI... aku belum dapat lagi camne nak jadikan kereta scrape singapore ni menjadi halal untuk digunakan dijalan raya, sebab rata-rata pemilik kereta scrape di di bandaraya besar seperti KL dan lain-lain tempat majoriti banyak bangsa cina, ini pon hasil maklumat kawan-kawan aku yang jual kereta ni, maklum la diorang ada link dari singapore.

sekali pandang kat atas jalanraya perghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh, kaya beb diorang ni, pakai bmw, honda, skyline, subaru dan lain-lain, tengok-tengok keluar-keluar owner dia la, budak mentah lagi, time tu rasa tercabar beb, tapi selepas aku tau taktik diorang ni baik bangsa cina melayu india dll, lepas tu aku dah tak respect dh, kalo terjumpa kereta mahal2 lepastu plat nomber lain daripada yang lain drp tempat negeri berkenaan aku dah suspek ni mesti kereta scrape singapore ni, huhuhu (tak pasal-pasal sume kereta mahal aku suspek scrape car).

korang paham tak apa maksud aku plat nomber lain daripada negeri tersebut, contohnya lah kan, pemilik kereta orang selangor tapi pakai kereta mewah plat nomber terengganu or kelantan, haaaaaaaaaaaaaaaa, tu salah satu petanda suspek kereta scrape care singapore, tapi tak semua la, sebab rata-rata ada gak yang beli hasil titik peluh sendiri.

sebab apa kereta scrape pakai no plat lain daripada negeri pemilik asal????????????????????????????

JAWAPANNYA: sebab ejen telah klon nombor plat pemilik sebenar kenderaan di Malaysia yang dibeli secara sah dengan titik peluh dan titik noktah, huhu.

paham takkkkkkk? macam tak paham je, k la memandangkan malam ni aku banyak masa, aku cerita la, tapi taxde la banyak masa mana, sebab lepas ni aku nak g makan, lapar beb, lepas main badminton tadi 6 set, terus lemak2 hilang.

Alkisahnya macam ni, contoh En Mang ingin membeli kereta scrape car singapore, jenis model Honda Oddesey. SO LEPAS DEAL PUNYA DEAL dengan agen, so dapat la sebuah kereta warna hitam, nak jadi cerita nak mendapatkan kebenaran berjalan diatas jalanraya Malaysia macam roadtax perlunya kepada plat number, so kat sinilah bermulanya si agen tiau or tapau mana-mana pemilik kereta honda Oddesey kat Malaysia ni yang dibeli secara sah di Malaysia.

so lepas dapat plat number yang asli (kereta yang sah diatas jalanraya Malaysia) kerja jadi mudah, tinggal hidupkan roadtax atas nama pemilik sebenar kereta berkenaan, pasal plat number tak susah, pergi je ke bengkel kereta tempah je plat number sebagaimana pemilik yang sah di Malaysia.

so plat number dah dapat, roadtax pon boleh dapat, ini semua kerja ORANG DALAM. ingat tau orang dalam bukan orang minyak mahupun orang utan.

tapi nak dapatkan plat number tersebut kena pastikan tuan empunya number plat asli perlu duduk di negeri yang jauh daripada pemilik tiruan, contohnya pemilik tiruan orang selangor, so diorang ni ambik or klon plat number kereta pemilik asli di negeri Terengganu contohnya, alasannya supaya pemilik sebenar dan pemilik tiruan tidak terserempak dijalanraya. tapi sekali terserempak memang mau kena stereng lock. yang penting kereta pemilik asli mesti jauh daripada kedudukan pemilik tiruan.

korang paham tak ni, selenger je aku tengok, macam tak paham....

lantak korang laaaaaaaaaaaaa...........................

post yang akan datang aku nak cerita pulak macamana kereta Scrape Car Singapore ni dari sisi agama Islam, so sebab utama aku tak beli adalah sebab agama, nak tau, nanti la aku cerita... nak g makan dulu...

nak bace artikel lain yang berkaitan klik sini dan sini



7 comments: